باور!

روزی دانشمندى آزمایش جالبى انجام داد.

او یک آکواریوم ساخت و با قرار دادن یک دیوار شیشه‌اى در وسط آکواریوم آن ‌را به دو بخش تقسیم ‌کرد.
در یک بخش، ماهى بزرگى قرار داد و در بخش دیگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود..
ماهى کوچک، تنها غذاى ماهى بزرگ بود و دانشمند به او غذاى دیگرى نمى‌داد.
...
او براى شکار ماهى کوچک، بارها و بارها به سویش حمله برد ولى هر بار با دیوار نامرئی که وجود داشت برخورد مى‌کرد، همان دیوار شیشه‌اى که او را از غذاى مورد علاقه‌اش جدا مى‌کرد…
پس از مدتى، ماهى بزرگ ازحمله و یورش به ماهى کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوى آکواریوم و شکار ماهى کوچک، امرى محال و غیر ممکن است!
در پایان، دانشمند شیشه ی وسط آکواریوم را برداشت و راه ماهی بزرگ را باز گذاشت.. ولى دیگر هیچگاه ماهى بزرگ به ماهى کوچک حمله نکرد و به آن‌سوى آکواریوم نیز نرفت !!!
میدانید چـــــرا ؟ دیوار شیشه‌اى دیگر وجود نداشت، اما ماهى بزرگ در ذهنش دیوارى ساخته بود که از دیوار واقعى سخت‌تر و بلند‌تر مى‌نمود و آن دیوار، دیوار بلند باور خود بود !
باوری از جنس محدودیت ! باوری به وجود دیواری بلند و غیر قابل عبور !

تمام این برجها که مارا وادار به بالا رفتن از آنها از یک پایه و اساس تیره و یکتا می کنند می توانند به ما منظره و نمایی از زمین بدهند .اما مارا به سمت آسمان هدایت نمیکنند.

         

        پلهای رسیدن به خداوند ایمان عشق شادمانی ودعا می باشند.


مکتوب)کوییلو(

تست شخصیت شناسی

چراغای رنگی وبلاگ خاموش.....!

تا حالا از این مطالب فک کنم نداشتیم....

اين آخرين و استانداردترين تست شخصيت شناسى است كه اين روزها در اروپا بين روانشناسان در جريان است. پاسخهايش هم اصلاً كار دشوارى نيست. كافى است كمى به خودتان رجوع كنيد. يك كاغذ و قلم هم كنار دستتان باشد كه بتوانيد امتيازهايى كه گرفته ايد را جمع بزنيد. حاضريد؟ پس شروع كنيد:


۱) چه موقع از روز بهترين و آرام ترين احساس را داريد؟
الف _ صبح، ب- عصر و غروب، ج _ شب

۲) معمولاً چگونه راه مى رويد؟
الف _ نسب

تاً سريع، با قدم هاى بلند، ب- نسبتاً سريع، با قدمهاى كوتاه ولى تند و پشت سر هم ، ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو، د _ آهسته و سربه زير، ه- - خيلى آهسته

۳) وقتى با ديگران صحبت مى كنيد؛
الف _ مى ايستيد و دست به سينه حرف مى زنيد، ب- دستها را در هم قلاب مى كنيد، ج _ يك يا هر دو دست را در پهلو مى گذاريد، د _ دست به شخصى كه با او صحبت مى كنيد، مى زنيد، و ه-_ با گوش خود بازى مى كنيد، به چانه تان دست مى زنيد يا موهايتان را صاف مى كنيد

۴) وقتى آرام هستيد، چگونه مى نشينيد؟
الف _ زانوها خم و پاها تقريباً كنار هم، ب- چهارزانو، ج _ پاى صاف و دراز به بيرون، د _ يك پا زير ديگرى خم

۵) وقتى چيزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واكنش نشان مى دهيد؟
الف _ خنده اى بلند كه نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده، ب _ خنده، اما نه بلند، ج _ با پوزخند كوچك، د _ لبخند بزرگ، ه- - لبخند كوچك

۶) وقتى وارد يك ميهمانى يا جمع مى شويد؛
الف _ با صداى بلند سلام و حركتى كه همه متوجه شما شوند، وارد مى شويد
ب _ با صداى آرامتر سلام مى كنيد و سريع به دنبال شخصى كه مى شناسيد، مى گرديد
ج _ در حد امكان آرام وارد مى شويد، سعى مى كنيد به نظر سايرين نياييد

۷) سخت مشغول كارى هستيد، بر آن تمركز داريد، اما ناگهان دليلى يا شخصى آن را قطع مى كند؛
الف _ از وقفه ايجاد شده راضى هستيد و از آن استقبال مى كنيد
ب _ بسختى ناراحت مى شويد
ج _ حالتى بينابين اين ۲ حالت ايجاد مى شود

۸) كداميك از مجموعه رنگ هاى زير را بيشتر دوست داريد؟
الف- قرمز يا نارنجى
ب- سياه
ج- زرد يا آبى كمرنگ
د- سبز
ه- آبى تيره يا ارغوانى
و- سفيد
ز- قهوه اى، خاكسترى، بنفش

۹) وقتى در رختخواب هستيد (در شب) در آخرين لحظات پيش از خواب، در چه حالتى دراز مى كشيد؟
الف- به پشت
ب- روى شكم (دمر)
ج- به پهلو و كمى خم و دايره اى
د- سر بر روى يك دست
ه- سر زير پتو يا ملافه...
۱۰) آيا شما غالباً خواب مى بينيد كه:
الف- از جايى مى افتيد.
ب- مشغول جنگ و دعوا هستيد.
ج- به دنبال كسى يا چيزى هستيد.
د- پرواز مى كنيد يا در آب غوطه وريد.
ه- اصلاً خواب نمى بينيد.
و- معمولاً خواب هاى خوش مى بينيد.

 
 
 
خب اینم امتیازات جواباتون

سؤال اول: الف(۲ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۶ امتياز)

سؤال دوم: الف (۶امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۷ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال سوم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۵ امتياز)، د (۷ امتياز)، ه (۶ امتياز)

سؤال چهارم: الف (۴ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۲ امتياز)، د (۱ امتياز)

سؤال پنجم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۲ ا متياز)

سؤال ششم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۲ امتياز)

سؤال هفتم: الف (۶ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۴ امتياز)

سؤال هشتم: الف (۶ امتياز)، ب (۷ امتياز)، ج (۵امتياز)، د (۴ امتياز)، ه (۳ امتياز) و (۲ امتياز)، ز (۱ امتياز)

سؤال نهم: الف (۷ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۴ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال دهم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۶ امتياز)، ز (۱ امتياز)
 
 
 
 
نتیجه توی ادامه مطلب!
ادامه نوشته

دوستی

دل من دیرزمانی است که میپندارد
دوستی نیزگل است
گل نیلوفر ویاس
ساقه ای تردوظریف دارد
بی گمان سنگ دل است
آن که روا میدارد
جان این ساقه نازک را
دانسته بیازارد...

منابع غنی از کلسیم  

مواد لبنی منبع عمده کلسیم هستند. کلسیم یک عنصر اساسی در تمام مراحل زندگی برای بسیاری از عملکردهای مختلف بدن من جمله ساخت و ساز و نگهداری از استخوان است.

افرادی که شیر نمی نوشند به سادگی می توانند دچار کمبود کلسیم شوند.

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که دستگاه گوارشی تان تحمل لاکتوز موجود درشیر را ندارد لاکتوز یکی از مشتشقات قند است که در شیر وجود دارد و جذب ضعیف آن باعث اختلال دستگاه گوارش، نفخ و اسهال و استفراغ و..... می شود.

 

برخی از مردم هم طعم شیر را دوست ندارند.

 

همه این افراد در معرض خطر کمبود کلسیم قرار دارند. برای غلبه بر این مشکلات می توانید از دیگر غذاهای غنی از کلسیم استفاده کنید.

به عبارت دیگر افرادیکه محصولات لبنی مصرف نمی کنند دلیل بهتری برای تنوع در رژیم غذایی خود دارند.

ادامه مطلب...

 

ادامه نوشته

‎"مادر"

 

ای آشنای دیرینه ام
به تو وابسته ام همان که شاپرک به نور..و ماهی به اب
نفسهای من در امتداد نفسهای توست
ای آغازگر تنفسم
دوستت دارم
ای امید من
ای آرامش من
قلب پر هیجان من با نوازشهای تو آرام میگیرد
دستانت را به اندازه شبهای پر ستاره
دوست دارم
مرا در آغوشت گیر که محتاج یک نگاه توام
دستانت را بر انبوه موهایم بکش
که ساقه ساقه ان موهها با نوازشهای تو روییده اند
بوی تو نمونه ای ندارد
نگاه تو رقیبی ندارد
آسمان را تا زیر پاهایت پایین خواهم اورد
خورشید را به چشمانت خواهم تاباند
ماه را تاجی بر سرت خواهم زد
چشمانت را به وسعت مزرعه های سبز
دوست دارم
ای ریشه من
کسی مهربان تر از تو مهربانی نکرد
مهربانیت را به اندازه مهربانیت
دوست دارم
 

روز معلم

دیروز میگفتم :

مشقهایم را خط بزن … مرا مزن

روی تخته خط بکش … گوشم را مکش
...
مهر را در دلم جاری بکن … جریمه مکن

هر چه تکلیف میخواهی بگیر … امتحان سخت مگیر

اما کنون ..

مرا بزن … گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر
مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان
 
 

احترام متقابل

در عصر حاضر ارتباط يکي از مهم ترين موضوعات در زندگي فردي و اجتماعي انسان هاست و در هر ارتباطي حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل يکي از ويژگي هاي انسان سالم و موفق به شمار مي آيد و به عنوان مهارتي در زندگي تک تک افراد مطرح است. اما اينکه اشخاص به چه شکلي آن را رعايت کنند و چقدر در روابط با ديگران آن را در نظر بگيرند، به ميزان درک، آگاهي و فهم هر فرد بستگي دارد. بعضي افراد در ارتباط با ديگران درصدد ارزيابي طرف مقابل بر مي آيند و تصور مي کنند که بايد نظرات و احساسات او را رد و يا به نوعي نظر خود را به او تحميل کنند. ارتباطي که بر پايه اين روش شکل گيرد غالباً تداوم نمي يابد وهر دو طرف دچار مشکل خواهند شد؛ چرا که در هر نوع ارتباطي حل مسائل و مشکلات طرفين، رفع تضادها و تعارضات، درک صحيح، رد وبدل کردن اطلاعات و رفع نيازهاي اجتماعي از جمله عواملي است که در شکل گيري يک ارتباط سالم نقش اساسي دارد و ارزيابي ديگري عنصر اصلي ارتباط باشد، نه تنها اهداف مذکور تحقق نمي يابد، بلکه آرامش لازم در ارتباط نيز از بين مي رود؛ زيرا هميشه يکي غالب و ديگري مغلوب است. فرد غالب بدون رعايت احترام با تندي درصدد به کرسي نشاندن حرفش است و فرد مغلوب مجبور است يا با سکوت خود، حق را به طرف مقابل دهد و يا براي اينکه راستي و درستي حرفش را ثابت کند، به يکباره از کوره در رفته و او هم دقيقاً با همان تندي جواب طرف مقابل را بدهد. در حالي که بايد به خاطر داشته باشيم که در برخورد با ديگران و در برقراري ارتباط با آنها، احترام به طرف مقابل و در نظر گرفتن ديدگاه و نظرات فرد، مهم ترين نکته است. اگر ما افراد را همان طور که هستند بپذيريم و براي آنان بدون هيچ قضاوت و پيشداوري احترام قائل باشيم و به نظراتشان توجه کنيم، نه تنها به گسترش روابط خود کمک کرده ايم، بلکه در آن ارتباط، آرامش خاصي ايجاد نموده ايم. اگر ما بپذيريم که همه افراد مانند هم فکر نمي کنند و هر کدام داراي ويژگي ها و نقطه نظرات خاص خود هستند، قطعاً بهتر مي توانيم ارتباط مان را هدايت کنيم. بديهي است که ديگران مانند ما نيستند؛ چون تفاوت هاي فردي مهم ترين مشخصه انسان هاست.

 

منبع:راسخون

تنگه هرمز

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان "«د» مثل «دلفين» احمق مثل كاخ سفيد!!" به قلم حسین قدیانی نوشت:
«تيم كيتين» (اسم را نگاه!!) فرمانده سابق يگان پنجم نيروي دريايي آمريكا مستقر در بحرين، از ارتش اين كشور خواسته است كه براي مقابله با ايران در تنگه هرمز از دلفين هاي آموزش ديده استفاده كنند! «سانفرانسيسكو كرونيكل» در همين زمينه نوشته: «دلفين ها قادرند با يك توانايي خاص، حتي با چشمان بسته، اجسام را در زير آب با رديابي امواج آنان پيدا كنند. به همين خاطر اين موجود دريايي يك مين ياب فوق العاده است».
و.....ادامه مطلب.....!!

ادامه نوشته